2007. szeptember 1.

Meglepetés

Mindig elcsodálkozom Isten meglepetésein, noha már többbször volt benne részem. Ma este SMS-t készültem írni Darinka barátnőmnek, aki most Angliában van, amikor rájöttem, hogy nincs meg csak az itthoni telefonszáma, valamelyik nagy SMS törölgető pillanatomban kitörölhettem az angliai számát is. Kb. 10 perc telhetett el, amikor ő hívott. Nekem mindig hihetetlenek ezek a meglepetések: ilyenkor tudatosul méginkább, hogy Isten dolgozik a háttérben... Kb. a beszélgetésünk is erről győzött meg: ő abban erősített, amiben én vagyok gyenge, én abban őt (legalábbis remélem, hogy ő is ezt mondaná :))) amiben most erős vagyok. És ez így jó. Azt hiszem, ezt valahogy Isten is így tervezte, amikor az emberi kapcsolatokon gondolkodott: hogy legyünk egyszer erősek, aztán meg gyengék és amikor erősek vagyunk, akkor legyünk készek hordozni a gyengéket. Vagy ha gyengék vagyunk, ne szégyelljük azok előtt, akiket az életünkbe adott, hanem merjük elmondani.
Hát, így vagyok Darinnal. Amikor 3. lányként a családjába született, jóllehet a szülei már nagyon szerettek volna fiút, akkor "ajándékocska"-nak, azaz Darinkának nevezték el. Az elmúlt, együtt töltött 4 év, Isten ajándéka volt. Amikor kiderült, hogy ösztöndíjasként Angliában tanulhat 9 hónapig, jóllehet vele örültem, tudtam, hogy nagyon fog hiányozni. Abban is biztos voltam, hogy nem lesz könnyű neki a családja, barátai nélkül. Akkor találtam ki, hogy minden hónapra írok neki kedvenc igeverseinkből és olyan gondolatokat, amelyekből erőt meríthet. Feltétel az volt, hogy akkor bonthatja csak ki az adott hónap borítékját, ha tényleg ki kell bontania.
A visszajelzései megdöbbentenek, mert azok is Isten időzítéséről beszélnek. Jóllehet decemberben fogalmam sem volt, hogy mi történik majd vele pl. májusban, valahogy mindegyik talál. És amikor beszámol ezekről, akkor meg engem találnak el, mert láthatom benne a Kezet, amely vezet minket.
Néhányat leírok ide is, hátha valaki mást is eltalál, nemcsak minket...
"Az ember jól csak akkor érezheti magát, ha azt végezheti, amire rendeltetett." (Háló Gyula)
"Egyetlen könnycsepp letörlése tökéletesen benne lehet Isten örökkévaló tervében." (J. White)
"Megtölti még szádat nevetéssel és ajkaidat ujjongással." (Jób 8:21)
"Hát nem drága fiam-e Noémi, és nem kedves gyermekem-e? Valahányszor megfenyegetem, mégis mindig törődöm vele. A bensőm remeg érte..." (Jer. 31:20)

Nincsenek megjegyzések: