2008. március 25.

Megtettem / megteszek mindent?

Tanulok. Egy nagyon összetett betegségről. Közben a sorokból kiugrik egy mondat: "megtettünk mindent, amit megtehetünk ezért a betegért?" Hm. Súlyos kérdés. Mélyen érint...
Olvasom tovább a szöveget, ám eszembe jut Dsida Jenő és a biológia tanárom. Dsida írta a Sírfelírat című versében: "megtettem mindent, amit megtehettem." A biológia tanárom anno az íróasztalán őrizte ezt a mondatot. Mindent megtett értünk, nemcsak tanárként, hanem később igazgatóként is. Egyetemi katedrát hagyott ott azért, hogy a magyar diákokért harcoljon és magyarul taníthasson, tanulhassunk. Sikerült. Az ő kezdeményezésére alakult újjá a Kölcsey Ferenc Elméleti Líceum. És neki köszönhetem nagyrészt, hogy biológia tanár is lettem...

Megteszek mindent, amit megtehetek?

Nincsenek megjegyzések: