2009. március 14.

Megszelidítés, alocasia és legjobb út

Van nekem egy nagyon kedves pótanyám Pécsen, Éva, aki négy saját gyermeke mellett úgy döntött, hogy ötödiknek engem is közéjük számít. Bevallom, nagyon el voltam kényeztetve: rendszeresen meglepett valamivel, sokféleképpen fejezte ki a szeretetét, bátran fordulhattam hozzá mindenféle gonddal-bajjal, ugyanakkor mégis maximális szabadságom volt. Örültem, amikor "csak úgy" lejött hozzám, vagy "csak úgy" felmehettem hozzájuk és beszélgettünk vagy valami közös tevékenységbe fogtunk. Nagy biztonság volt nekem az a pécsi kis szobám, be kell vallanom. Éppen fénykoromat éltem az egyetemen, túl voltam a vízválasztó éveken, amikor én is majdnem feladtam az egészet, de aztán eljött a szárnyalási idő is, amikor meglepett egy Alocasiaval. Csak úgy. Persze első dolgom volt, hogy áttanulmányozzam, mit is szeret ez a növényke. Igazán jól is érezte magát, évente, azonos időben virágzott is, és én meg nem győztem gyönyörködni benne, még a levelek végén megjelenő vízcseppekben is :). Aztán ugye tavaly az Alocasia is költözött, és bármennyire is próbáltam elfogadtatni vele az új életfeltételeket, sajnos a napokban feladta. Nagyon sajnálom, hisz itt is mindig egy igazán szeretni tudni nőre emlékeztetett...
...
A diplomaosztómon természetesen Éva is köszöntött, éppen egyik közös kedvenc gondolatsorral. Ma ez jutott eszembe, hogy most is mennyire aktuális...
"Ne bánkódj, téged Istennek, az Atyának a szeretete vezet. A legjobb utat gondolta el számodra, ha nem így lenne, más úton vezetne..."

Nincsenek megjegyzések: