2009. március 29.

"ki lehet mászni mélységekből"

Azt hiszem, rendesen lemaradtam Ruth könyvével, egyrészt azért, mert több vasárnap vendégeink voltak, így más volt a téma, aztán meg általában akkor tudom leírni, amikor bennem feldolgozódnak. Így most még a februári tanítás lesz terítéken. Még mindig sokat mond nekem, és még mindig formál Isten ezen keresztül. Hálás vagyok érte, hisz ilyenkor tapasztalom, mennyire nem mindegy Neki, milyen gyermeke vagyok...

Ruth 3.rész
Naomi tétlenségét Isten kicseréli.

Naomi elengedte Ruthot dolgozni, de ő nem segített neki. Nem csinált semmit otthon. Ötlete sem volt. Keserűség, fájdalom volt a szívében. Az ilyen ember sokszor megfogalmazza, hogy nincs kiút. Isten viszont adhat reményt. 3 hónap alatt Isten segítségével Naomi kezd kilépni a mélységből. Az ember élete is hullámzó. Naomi élete viszont arra tanít, hogy ki lehet mászni a mélységekből.
Járjunk Isten szerint - kezdjünk el az Isten törvénye szerint járni. Egyszercsak lehullanak a leplek - meglátjuk Istent. Amikor csak a falakat látjuk, térdreborulunk: "Uram, mutasd meg a Te megoldásodat." Hogy nem láttam ezt eddig? Nem nekem kell megoldani a megoldhatatlant. Istennél már kész van a megoldás, kérd el Tőle.
Amikor Naomi kérte Ruthot, hogy fürödjön meg, meg kenje meg magát, azt jelentette, hogy "én most az ügyemmel Isten elé akarok menni". Az Isten előtt akarok megállni. Ruth nem Boáztól várja a megoldást, hanem Istentől. Nem magában bízik. Az élő Úr elé áll. Isten elé bízza magát.
Sokszor gondolkodunk így:
- a kis dolgokat megtartjuk magunknak
- a nagy dolgokat meg félünk Istenre bízni
Ruth a megalázkodását fejezte ki, amikor Boáz lábához feküdt. "Takarj be engem a te szárnyaddal." Boáz előzőleg áldást mond Ruthra.
Isten sokszor azért mutat meg szükségeket, mert minket akar felhasználni ezek betöltésére. Jussunk el oda, amikor meghalljuk, hogy Isten küld el minket. Isten senkit sem kényszerít. Tapintatos. Boáz lehetett volna keményszívű, de nem volt az. Isten tudja azt, hogy mit miért teszünk.
Ha engedek az Istennek, elveszi a szabadságomat?
"Benned derék asszonyt, kincset találtam". Izráelben ma is elolvassák a Péld. 31.részt a férjek minden pénteken a feleségeknek.
Isten nem csapta be Boázt. Isten nem fog becsapni. Istennel lépni. Isten nem fog meglopni, hanem kiteljesíteni. "Uram, terjeszd ki a Te szárnyadat rám is." Olyan jó lenne, ha nem küldözgetnénk Istent, hanem engednénk, hogy Ő küldjön minket. Naominak Isten adott látást.
Kezdj el Istennel járni.
Sokszor a vágyainkat összemosnánk Isten akaratával. Az ember érzi a szíve mélyén, amikor manipulálná Istent. Isten erőforrásait ne becsüljük alá.

Nincsenek megjegyzések: